SELECT had been developed by actual experience of the chief engineer.
Advantage of SELECT is 5μ effective mesh opening and extremely slow flow speed(0.1mm/sec)of fuel oil at the filter element, and slow flow speed make it easy to remove very small foreign particles and to clean the element by backwashing with a little backwashing oil.
These advantage was realized by the honey-comb box style structure and the element of 350μ thickness pure nickel plate, PATENT(NO.2571402)
セレクトは当時の機関長の実際の経験から生まれたもの。セレクトの特徴は5μの有効目開きと0.1mm/secの非常に遅い流速で非常に小さな異物を捕獲し極少量の逆流油で逆洗が可能である。これらの利点は蜜蜂の巣箱式構造と350μのニッケル板によって実現され、特許番号2571402で登録されている。



Performance of SELECT was confirmed by actual test on the ship named SHORYUUMARU(refer to Fig.1)and the result is as right hand table 1.
セレクトの性能は昭隆丸という船で実際にテストされた。その結果はTable1のようである。

Grain Range
粒子範囲
Separating
Efficiency(%)分離
Purifier SELECT
2〜5μm 41.6 61.6
5〜10μm 69.8 84
10〜15μm 72.6 89.3
15〜20μm 73.9 92.3
20〜25μm 76.3 94.9
25〜30μm 73.4 95.5
 fig.1  Table1

From above test result, except removal of water, SELECT is superior to the purifier, but the purifier separate the foreign particles by gravity wise and is effective to remove heavy items, the other hand SELECT remove the foreign particle by size wise.
テスト結果では水分を除きセレクトが全ての点で清浄機よりも優れているが、清浄機は比重差で異物を分離し重いものに適している一方セレクトは大きさで分離する。



More over looking from maintenance, the purifier has the rotating portion and many man power is required for cleaning the separation disc and the other part, but in this point SELECT is maintenance free because of no rotating portion and any spare part is not required.
また保守の面から見ると、清浄機は回転部分があり分離板や他の回転部品の掃除に多くの人工を必要とする。この点セレクトは手間がかからず整備品は殆どいらない。



To remove such small and hard impurities resulting from FCC(Fuel Catalitic Cracking) Catalyst in fuel oil, SELECT is recommended to use as the third filter, to protect big breakdown due to Catalyst.
燃料中に含まれるFCCカタリストによる硬い不純物を取り除くため、又カタリストによる大事故を防ぐため三次の燃料濾過器としてセレクトをご推薦いたします。



The structure of SELECT is simple as photo 1 and photo2, detail of the element is as Fig.2 and Fig.3.
エレメントの構造はphoto1.photo2及びFig2.Fig3の様に簡単である。
Photo.1 Fig.2
▲CLICK!


Photo.2
エレメント開口部断面図
CROSS SECTION OF OPENNING MESH




Type No.of
Element
Element size
(LxBmm)
Filter
area
Treatable oil quant.(Q/hir)
Max quant at 50cst
FR-20W 18 630×380 3.5 1400
FR-30W 28 630×380 5.2 2100
FR-40W 38 630×380 7.0 2800
FR-50W 48 630×380 8.7 3500
FR-60W 56 630×380 10.4 4200
FR-70W 68 630×380 12.5 5000
FR-80W 80 630×380 14.7 6000
FR-90W 88 630×380 15.9 6600
FR-110W 108 630×380 19.6 7800
Table2



Normaly two(2) purifiers are installed and after the purifier SELECT is installed in seriese as Fig.4, but when saving cost is required, one purifier and one SELECT is also possible.
When SELECT is installed on the circulating line before engine inlet, capacity of SELECT must be same as the circulating pump capacity;2 to 3 times of fuel consumption of the engine.
In this case, SELECT is recommended to install on fuel oil feed line (low pressure line) and capacity is the same as fuel consumption of the engine(Fig.5).
一般的には清浄機2台が据え付けられFig.4に示すようにその後にセレクトがシリーズに据え付けられる。もしコスト面で節約が要求された場合、清浄機1台とセレクト1台も可能である。
セレクトが機関入口前の循環ラインに据え付けられる場合、循環ポンプと同じ容量でなければならない。即ち機関の燃料の2〜3倍必要である。この場合セレクトは燃料供給ポンプライン(低圧側)に据え付けるべきで、機関の燃費と同じ容量ですむ。(fig.5参照)
Fig.4

Fig.5

Fig.6



0.1mm/sec flow speed is very slow, then the big sludge and the sludge combined with water come down to the bottom naturally, therefore backwashing means only to remove sludge and water, which is accumulated on the bottom.
By above reason backwashing fuel quantity is very little compare with the other filter, which require more backwashing fuel to blow off the fixed sludge on the element(Table3).
0.1mm/secの流量は非常に遅く、大きなスラッジや水と結合したスラッジは自然に底に落ちる。従って逆洗は底にたまったスラッジと水分を取り除くことだけになる。
上記の理由で逆洗油の量は、エレメントに付着したスラッジを吹き飛ばす他のフィルターに比べて非常に少ない。(Table3参照)

Backwashing oil quantity/逆洗油量
TYPE FR20 FR30 FR40 FR50 FR60 FR70 FR80 FR90 FR110
LITTER 5 8 10 13 15 18 20 25 30
Table3



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